Dag 60 - Reisverslag uit Langano, Ethiopië van Kelsey Boer - WaarBenJij.nu Dag 60 - Reisverslag uit Langano, Ethiopië van Kelsey Boer - WaarBenJij.nu

Dag 60

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

08 Januari 2014 | Ethiopië, Langano

Vandaag zouden we om 2 uur worden opgehaald door hetzelfde busje als gisteren om weer in Meki afgedropt te worden. We hadden 100 birr per persoon afgesproken, maar het is hier volgens mij eikelarea want iedereen probeert je af te zetten. Was het resort blijkbaar gebeld dat hij 1600 birr van ons wilde hebben ipv 600 birr, ja dikke doei. Dus iedereen sjagrijnig. Uiteindelijk nog iets veel beters kunnen regelen, met zijn alle ( 7 mensen, terwijl er eigenlijk maar 4-5 mensen in mogen) in een bajaj gepropt en richting de bewoonde wereld. Daar werden we opgepikt door een busje, we hadden lekker veel ruimte aan het begin. Daarna was het weer proppen geblazen. Tot Mojo ging het prima, daar werden we ergens afgedropt en we hadden geen idee waar het busstation was, alle busjes reden ons voorbij. Na een stuk te hebben gelopen kwamen we tot de conclusie dat de weg die we volgden een neverending road leek en in geen velden of wegen een busstation te bekennen was. Uiteindelijk stopte een particulier busje en die heeft ons veilig terug in Debre Zeit gebracht( tegen betaling natuurlijk). In totaal 3.5- 4 uur gereisd. Heerlijk pizza gegeten bij Piramids als afsluiter en daarna waren we home sweet home.. soort van. Waren echt gezellige dagen. De rest van de avond spullen opgeruimd en gerelaxed. Morgen gaan we naar een markt in Addis om wat souvenirtjes te kopen.. moeten wel kleine zijn anders passen ze niet in mijn tas..