Dag 52 - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Kelsey Boer - WaarBenJij.nu Dag 52 - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Kelsey Boer - WaarBenJij.nu

Dag 52

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

31 December 2013 | Ethiopië, Debre Zeyit

Oudjaarsdag in Ethiopië, dat ik dat nog eens mag meemaken. Vanmorgen rond 10 uur richting het nieuwe Piramids resort gegaan. Nieneke en Elvira zouden eerst ook nog meegaan, maar die hadden last minute toch wat anders te doen, dus we gingen met z’n 4en. We wisten niet precies waar het resort was, maar na het bij Dreamland resort gevraagd te hebben kwamen we na een stukje lopen een enorm luxe uitziend gebouw tegen. En dat was inderdaad Piramids resort. Een prachtig uitzicht had je over het Bishoftu lake dat in de diepte lag, heerlijke ligstoelen en een lekker koel zwembad. De watertemperatuur was een stuk beter te doen dan het zwembad van Kiruftu. Het was ook helemaal niet druk, op een gegeven moment hadden we onze ligstoelen omgedraaid zodat we zo van het uitzicht konden genieten. De lunch was ook erg lekker. Tot 4 uur heerlijk gezond en gezwommen, nog mijn onderwater skills geoefend, was weer even geleden. Om 4 uur hadden we een afspraak.. voor nog een massage. Nog geen week geleden hadden we er nog een gehad maar dat hield ons natuurlijk niet tegen. Die van vorige week bleek uiteindelijk meer mijn ding.. dit was ipv een ontspanningmassage meer een sportmassage.. tenminste zo voelde het wel. Pijnlijk.. en had nog wel om ‘soft’ gevraagd. Als dat al soft was wil ik niet weten wat hard was… het avondeten en het toetje: bilibili ( soesjes met chocolade) waren weer heerlijk en na nog een drankje ( Bailey’s met ijs.. heel veel ijs) te hebben gedronken waren we rond 8 uur weer thuis voor de oudjaarsavond. De avond al popcornetend, drinkend en filmkijkend doorgebracht, we hadden genoeg gepopt voor een heel weeshuis. Wel leuk, zelf popcorn maken. Iedereen werd gebeld door familie, hier was het natuurlijk al 2 uur later dus de lijnen lagen er in Nederland toen nog niet uit. Toen ik rond 00:00 buiten zat te bellen was het toch wel een raar gevoel, zo zonder mijn familie en vrienden. En het was zo stil…het was apart, maar heb toch een hele leuke oudjaarsdag gehad.